Ikke kategoriseret

Aquila Synergy Cup: Nu med nye og flere kræfter!

Mens potentielle kørere har testet den lille Synergy-racer har Aquila videreudviklet på den: Der kommer ikke bare nye kørerkræfter men også flere hestekræfter på banen!

Der har været testet intenst de sidste mange weekender, og promotor Søren Glob er glad for igen at kunne byde de sidste nye kørere velkommen: To gokart-talenter mere har meldt sig under fanerne, nemlig Max Brink Enebjerg og Marcus Mose. Begge har været vant til sejre i gokarts, og Max har et Danmarksmesterskab under bæltet mens Marcus er arveligt belastet: Hans “bonusbror” er ingen ringere end Kevin Magnussen.

De to blander sig i feltet af de unge gokart-kørere – altså den slags kørere, som Aquila Synergy Cup netop er designet til at hjælpe videre til banesporten. Men deltagerfeltet i Aquila Synergy Cup bliver bredere end det, og de erfarne (og ældre!) kørere vil blive en interessant modvægt til de unge talenter: Der bliver basis for at vurdere betydningen af erfaring kontra ungdommens gå-på-mod!

Mere power!

Begge parter vil uden tvivl hilse endnu en nyhed i serien velkommen: Aquila Synergy får nemlig mere motorkraft. Konstruktør Dan Suenson har henover vinter testet nye spjældhuse på motorerne, og de foreløbige resultater tyder på 15% mere motorkraft – og det vel at mærke over det meste af omdrejningsregistret.

En af de nye kørere er den erfarne Preben Grundtvig, der tidligere blandt andet har kørt denne Ferrari 458 med over 500 hestekræfter: Han skal køre mod sin søn Mikkel – og begge er sikkert glade for Synergys ekstra kræfter!

Det betyder selvfølgelig hurtigere omgangstider, og den bare 400 kilo lette Synergy bliver med motortuningen et endnu bedre redskab til at hone kørernes talent. Konstruktør Suenson rapporterer også om bieffekt, der uden tvivl bliver populær både blandt kørere og publikum: ”Synergy lød godt i forvejen, men nu bliver motorlyden endnu bedre!”, fortæller han.

Promotor Søren Glob mener at forbedringen vil give Aquila Synergy Cup endnu bredere appel: ”Hvis der er een ting racerkørere ikke kan få nok af, så er det jo motorkraft!”. Både han og konstruktør Suenson mener også, at forbedringen med mere motorkraft vil give bedre race på banen.

 

 

Fotos:
(øverst – Denner Foto: Marcus Mose er her i spidsen af feltet ved en demonstration af Aquila Synergy til Classic Race Aarhus 2016 – hvor langt kan han komme frem i feltet i 2017-serien?)
(nederst – Grundtig)